Dary „Froebla” cz. 10

Cóż spostrzegamy dalej ? Próbuje ono przywrócić mu postać uprzednią, albo też, nie troszcząc się o nią, zużytkowuje otrzymane części po swojemu – grupuje materiał w nowe postacie, w nowe skojarzenia. Jakąż zabawkę należy dać dziecku w takim okresie? Oczywiście musi być ona ruchomą, łatwo rozkładającą się na części, podatną do przekształcania”. Froebel wskazuje tu: piasek, kamyki, wodę, różne klocki, a jako uzupełnienie podaje swoje pudełka z klockami: drewniane płaszczyzny, pręciki. Zabawki te, jak zobaczymy niżej, ukazują się jako stopniowe rozwinięcie postaci zasadniczej: sześcianu. Wzrost złożoności ich polega nie tylko na coraz większej ilości, ale na dodawaniu postaci nowych, otrzymywanych przez podział dawniejszych. Ta stopniowa złożoność warunkuje większą rozmaitość zastosowań; podobizny bliższemu stają się rzeczywistości. Tak też być powinno. Dziecko rośnie, rozwija się, zwiększa się zasób jego wyobrażeń, które zyskują wciąż na rozległości i jasności. Wszystkie zajęcia z tymi darami prowadzone być mają mniej więcej podług następującego wzoru: „Ogrodniczka” Wynajduje albo wymyśla pogadankę, opowiadanie, do treści zastosowuje budowle, starając się przy tym, aby dana forma, dzięki nieznacznym przekształceniom, otrzymywaną była z innej. Jest to jedna część lekcji.

Comments
  1. Reklama

    To Cię zainteresuje:

    biuro księgowe łódź
    biuro księgowe opole
    biuro księgowe Rachunkowo
    biuro matrymonialne pomorskie
    biuro matrymonialne trójmiasto
    biuro nieruchomości Szczecin
    biuro podatkowe opole
    biuro podróży rzeszów
    biuro rachunkowe łódź bałuty
    biuro rachunkowe olsztyn