Kształcenie zmysłu wzrokowego – barwa cz. 3

Bąki. Każde dziecko dostaje bąka kolorowego: czerwony, niebieski, żółty itp. Jedno z dzieci puszcza w ruch bąka – pozostałe dzieci nazywają kolor bąka i puszczają swoje bąki tego samego koloru. Potem uruchomiają kolor drugi, trzeci itd. Zabawa będzie tern milszą, im więcej przestrzeni mają dzieci i dlatego lepiej jest puszczać bąki na podłodze.

Bąki można łatwo zrobić z drewnianych foremek lub guzików, albo z tekturowych krążków; robimy w środku szydłem dziurkę i przesuwamy patyczek; także bąki należy pomalować najlepiej ripolinem (farbą).

Lalki bibułkowe. Dzieci dostają po kilka laleczek, z których każda ma sukienkę innego koloru. Lalki takie mogą posłużyć do ćwiczeń różnego rodzaju. Np. występuje lalka w czerwonej sukience i zwołuje wszystkie lalki tego samego koloru, by utworzyć kółko. Lalki zielone idą parami na spacer. Niebieskie przychodzą z wizytą do zielonych, idą na spacer i śpiewają piosenkę o wiośnie itd.

Lalki w kolorowych sukienkach. Z żurnalów lub innych obrazków wycinamy lalkę i nalepiamy na kopertę (zrobioną z grubszego papieru 12 na 16 cm); następnie wycinamy te części rysunku, które przedstawiają sukienkę. W kopertę wkładamy kilka kawałków bibułki, lub kolorowego papieru glansowanego. Zmieniając kartki – zmieniamy sukienkę. Dziecko nazywa kolory sukienek.